Den Grafiske Højskole fusionerede sidste år med Journalisthøjskolen for sammen at blive til Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Et lidt mystik og specielt match vil en del sikkert mene.

Denne tendens følger også den nye identitet, som er udviklet af Kontrapunkt. Kontrapunkt plejer ellers normalt at levere design af en væsentlig højere standard, end tilfældet desværre er. Der er også lavet en lille præsentation af den nye identitet, som kan ses på denne lidt amatøragtige flashgengivelse.

Konceptet bag identitet er X’et, som skal repræsentere det ukendte og jokeren i tilværelsen. Well… der skal en del fortolkning af den dybdegående slags, før den menige modtager fatter dette budskab.

Ønsket har været at lave en dynamisk identiet, som kan variere og fremstå i flere varianter. Den idé er sådan set ganske god, men læsbarheden i logoet er mildest talt dårlig. Logoet skal gengives i meget stor størrelse, før læsbarheden er bare nogenlunde fornuftig.

Eksekveringen på det primære medie – websitet – er en endnu mere trist omgang. Det er ærgerligt, at denne type uddannelsesinstitution ikke stræber højere – og for alvor udnytter mediets mange fantastiske muligheder for interaktion og dialog.

Hvis man skal vende dette til noget positivt, er fordelen, at de studerende på Mediehøjskolen nok snart skal vise deres kreative talenter, når de traditionen tro får lov til at udvikle medierne.